
msm.jur.pl
Z A W I A D O M I E N I E
Więcej
Przejdź do menu głównego.
Przejdź do treści.
Przejdź do wyszukiwarki.
Uruchom wysoki kontrast.
Uruchom wersję tekstową.
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...
+48 34 313 50 80
Myszkowska Spółdzielnia Mieszkaniowa jest zarejestrowana w KRS pod Nr 0000152114 i w 2007 r. działała w oparciu o Ustawę Prawo Spółdzielcze i Ustawę o Spółdzielniach Mieszkaniowych oraz Statut zarejestrowany w KRS 16.11.2006 r.
Na koniec 2007 r. Spółdzielnia nasza posiadała 26 ha 8889 m2 gruntu, 74 budynki mieszkalne, 5 pawilonów handlowo – usługowych, 7 ciągów garaży.
Na 31.12.2007 r. Spółdzielnia zrzeszała 3132 członków, w tym 268 członków oczekujących oraz 289 kandydatów na członków gromadzących wkład na książeczkach mieszkaniowych.
W 2007 r. Zarząd Spółdzielni stanowiły osoby:
Prezes – Elżbieta Matysiewicz
Z – ca Prezesa – Jolanta Pikuła
Pełnomocnik Zarządu Główna Księgowa Spółdzielni Pani Jadwiga Walczyk.
Na koniec 2007 r. Spółdzielnia zatrudniała 36 pracowników w tym 25 etatów umysłowych i 11 etatów fizycznych.
W 2007 r. Zarząd odbył 34 posiedzenia. Zostało podjętych 30 uchwał w sprawach organizacyjnych, finansowo – gospodarczych, członkowskich i pracowniczych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Spółdzielni.
W 2007 r. Zarząd ustanowił lokatorskie bądź własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego dla 29 osób w tym:
- z tytułu zamiany mieszkań dla 3 osób
- z tytułu pierwszeństwa po byłym członku dla 3 osób
- z tytułu przekształceń praw do lokalu z lokatorskiego na
własnościowe dla 12 osób
- ustanowienia Spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu dla 8 osób
- ustanowienia Spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu dla 3 osób.
W 2007 r. Spółdzielnia nie prowadziła żadnych działań inwestycyjnych kierując się przede wszystkim potrzebami dużych nakładów na remonty i naprawy jakich wymagają dotychczas powstałe w Spółdzielni zasoby.
Naliczenia na fundusz remontowy lokali mieszkalnych w 2007 r. wynosiły 1.320.866,01 zł natomiast koszt wykonanych robót wyniósł 1.948.131,29 zł a więc przekroczył naliczenie o kwotę 627.265,28 zł.
W 2007 r. zostały poniesione następujące nakłady na remonty:
- ocieplenie budynków – 93.807,69
- montaż okien – 62.202,95
- uszczelnienie złącz wielkopłytowych – 80.973,00
- mur oporowy i chodniki okapowe 58.537,79
- malowanie klatek schodowych – 29.388,40
- wymiana rur w pionach – 30.062,66
- remont balkonów i przeb. ganków – 350.393,13
- czyszczenie instalacji co 107.000,00
- remont dachów – 396.527,81
- prace konserwatorów - 409.503,64
- remont instalacji odgromowej - 34.555,77
- montaż wodomierzy- 74.001,20
- przełożenie wodociągu - 183.028,81
- instalacja gazowa Strażacka - 32.647,20
Prace konserwatorów obejmują następujące roboty:
1. Roboty dachowe:
Naprawy cząstkowe pokryć dachowych, uszczelnianie pokrycia dachowego przy kominach, udrażnianie i naprawa koryt, oraz naprawę blacharki wykonano na 32 budynkach.
Naprawa lub wymiana rynien dachowych i rur spustowych na 15 budynkach
Montaż elementów dachowych ( ondulina ) ganki na 2 budynkach oraz naprawa daszków na 5 budynkach.
Wykonanie nowych włazów, naprawa, uszczelnianie oraz wykonanie zamknięć na 15 budynkach.
2. Roboty stolarskie :
Wymiana drzwi wejściowych w 10 budynkach i reperacja drzwi wejściowych w 38 budynkach
Naprawa okien piwnicznych i na klatkach schodowych - w 12 budynkach
Szklenie okien w gankach i na klatkach schodowych w 47 budynkach
Wykonanie elementów ogrodzenia wokół terenów zielonych przy budynkach, naprawa elementów urządzeń zabawowych.
3. Roboty elektryczne:
Przeróbka instalacji oświetleniowej w budynku - montaż wyłączników czasowych - w 1 budynku
Bieżące naprawy instalacji elektrycznej i oświetleniowej na klatce schodowej i w piwnicach.
Uzupełnienie oświetlenia ( montaż lamp na elewacji budynku)
4. Roboty hydrauliczne:
Czyszczenie i udrażnianie kanalizacji - 149 przypadków
Sucharskiego 60 - 20 razy
Sucharskiego 82 - 16 razy
11-go Listopada 1 - 12 razy
Spółdzielcza 1 - 10 razy
Sucharskiego 58 - 8 razy
Sikorskiego 14A - 7 razy
11-go Listopada 32B - 7 razy
Sucharskiego 52 - 6 razy
11-go Listopada 11 - 5 razy
Czyszczenie okresowe studzienek kanalizacyjnych
Naprawa i wymiana poziomów kanalizacyjnych w 13 budynkach.
Wymiana pionów zimnej wody w 51 budynkach i poziomów zimnej wody w 29 budynkach. Demontaż i montaż szachtów wykonano w 13 budynkach (łącznie 133 zlecenia ).
Przeglądy okresowe instalacji gazowej we wszystkich budynkach.
Bieżące usuwanie nieszczelności na instalacji gazowej, ciepłej i zimnej wody oraz centralnego ogrzewania na budynkach.
Przeglądanie instalacji CO oraz odpowietrzanie w czasie sezonu grzewczego.
5 . Roboty ślusarskie
Naprawa i wymiana zamków, klamek w drzwiach wejściowych, samozamykaczy w 15 budynkach.
Naprawa i udrażnianie rynien i rur spustowych na 15 budynkach.
Wykonywanie i montaż barierek, wycieraczek i poręczy.
6 Roboty murarskie
Remont balkonów - 17 budynków.
Naprawa tynków w mieszkaniach, na klatkach schodowych , w gankach i na elewacjach budynków.
Naprawa podestów .
Zamurowanie otworów po awariach hydraulicznych.
Konserwatorzy wykonują bieżące prace konserwatorskie oraz naprawy i remonty wg. zgłoszeń lokatorów rozliczane za pomocą zleceń na poszczególne budynki.
Na bieżąco Spółdzielnia prowadzi działania w celu uregulowania stanu prawnego gruntów, oraz prace geodezyjne związane z Ustawą o Spółdzielniach Mieszkaniowych.
W 2007 r. uregulowano stan prawny gruntów:
Uregulowano stan prawny gruntów na osiedlu Wierzchowina w drodze zamiany gruntów z Urzędem Miasta Rep. A nr 5254/07 z dnia 12.10.2007 roku.
Dokonano podziału osiedla Centrum II - I etap, ujawnienie podziałów i budynków w KW w celu wyodrębnienia samodzielnych lokali mieszkalnych w budynkach.
Rozpoczęto podziały geodezyjne na osiedlach: Wierzchowina -
I etap i Centrum II - II etap oraz Spółdzielcza.
Regulacja stanu prawnego gruntów ul. 11 - Listopada - decyzja NU 7430 – 2/11/2007 z dnia 28.02.2007 i NU 7430-2/42/2007 z dnia 30.11.2007 roku.
Sprzedaż gruntów pod pawilonami handlowymi - Rep. A n 3513/07 z dnia 5.07.2007 rok, Rep. A nr 4304/07 z dnia 29.08.2007 rok, Rep. A 4290/07 z dnia 29.08.2007 rok, Rep. A 4297/07 z dnia 29.08.2007 rok, Rep. A 5237/07 z dnia 29.10.2007roku.
Aby zapewnić środki na wykonanie zamierzonego planu w ciągu całego roku prowadzone były działania windykacyjne: po każdym okresie sprawozdawczym, a więc 2 razy w roku dokonywano analizy zadłużeń i wysyłane były wezwania do uregulowania należności. Ogółem wysłano około 1460 wezwań. Wzywano wszystkich dłużników na rozmowy w celu ustalenia terminów spłaty zadłużenia. Spisano oświadczenia o spłacie zadłużenia. W przypadkach, gdzie wszystkie polubowne działania nie przyniosły skutków oddano sprawę do Sądu w celu uzyskania nakazu zapłaty, który został następnie przekazany do egzekucji komorniczej. W 2007 r. skierowano do Sądu w tym trybie 35 osób, a do Komornika 35 nakazów zapłaty z czego egzekwuje już należności od 25 osób.
Urząd Miasta przydzielił nam 1 lokal socjalny do którego eksmitowaliśmy lokatora z wysokim zadłużeniem. Wkłady z opuszczonych mieszkań zostały rozliczone na zaległości w opłatach oraz koszty egzekucji sądowej i komorniczej. Lokatorzy mający trudności finansowe informowani są na bieżąco o możliwości korzystania z pomocy Urzędu Miasta. W 2007 r. z dodatków mieszkaniowych korzystało około 420 osób miesięcznie.
Pomimo prowadzonych działań windykacyjnych największym problemem Spółdzielni są zaległości członków w opłatach. Na dzień 31.12.2007 r. zadłużenie z tytułu opłat za
lokale wynosiło 2.950.967,19 zł w tym:
- lokale mieszkalne – 2.694.138,55
- lokale użytkowe – 129.316,59
- garaże – 7.082,35
- woda – 35.700,26
-dzierżawa gruntu - 18.824,68
Zadłużenie za lokale mieszkalne zmniejszyło się w stosunku do roku ubiegłego o 98 tys. zł.
Na dzień 31.12.2007 r. stan kredytów mieszkaniowych do spłaty wyniósł 24.159.722,97 zł w tym:
- zadłużenie podstawowe - 2.471.043,67 zł
- odsetki skapitalizowane - 3.780.633,22 zł
- odsetki wykupione przez budżet
– 17.908.046 zł
Kredyt spłacany jest w kwartalnych ratach terminowo i zgodnie z normatywem, który w 2007 r. wynosił 2,72 zł za 1 m2 powierzchni.
Pomimo licznych wyżej opisanych problemów rok 2007 był pozytywny pod względem dalszej znacznej poprawy sytuacji finansowej osiągniętej poprzez kontynuację właściwej polityki finansowo - gospodarczej. Rok 2007 zamknął się zyskiem bilansowym w kwocie 369.903,40 zł brutto. Od 2007 r. Spółdzielnia płaci podatek dochodowy od dochodów z lokali użytkowych i pozostałej działalności operacyjnej i finansowej. Za 2007 r. wyniósł on 47.177,00 zł. Po potrąceniu podatku zysk netto wyniósł 322.726,40 zł.
Zobowiązania Spółdzielni (bez funduszy) na koniec 2007 r. wynosiły 3.372.719,78 zł co w stosunku do roku poprzedniego daje zwiększenie o 280.528,83 zł. Zwiększenie zobowiązań spowodowane jest większą kwotą zwrotu lokatorom nadpłaty za c.o. która w tym roku wynosi 983.426,51 zł. Pozostałe zobowiązania to bieżące faktury za grudzień 2007 r.
Aby utrzymać tendencję wzrostową oraz pozyskać środki na realizację tegorocznych planów konieczne jest dalsze dyscyplinowanie kosztów oraz zmniejszenie zadłużenia lokatorów i instytucji względem Spółdzielni.
W 2008 r. zamierzamy:
- Przeprowadzić remont dachów na 15 budynkach.
- Dokończenie kolorystyki po dociepleniu ścian szczytowych budynku przy ul. Sikorskiego 12.
- Docieplenie ścian szczytowych 2 budynków na osiedlu Bukowa.
- Rozpocząć działania zmierzające do docieplenia ścian szczytowych dalszych 3 budynków na osiedlu Bukowa, oraz 1 budynku na osiedlu Centrum II, a także rozpoczęcie remontu elewacji budynku PCK 1 polegający na przebudowie balkonów
-Wykonać malowanie klatek schodowych i ganków w 5 budynkach.
- Dokonać naprawy ganków, ścianek i drzwi wejściowych w 15
budynkach.
- Przeprowadzić remont balkonów w budynku Strażacka 35
- Wymienić okienka piwniczne i na klatkach schodowych w
5 budynkach.
- Wymienić obróbki blacharskie i rynny w 6 budynkach.
- Naprawić najbardziej zniszczone odcinki dróg i chodników oraz
parkingów.
- Dokonać inwentaryzacji i remontów kominów w 3 budynkach na
osiedlu Bukowa.
- Dokończyć wymianę liczników na zimną i ciepłą wodę w całych zasobach Spółdzielni.
- Wykonać wymianę instalacji gazowej w budynku Strażacka 35.
- Wykonanie izolacji fundamentów i drenażu przy 2 budynkach na osiedlu Bukowa.
- Dokonywać dalszej wymiany pionów i poziomów wodno – kanalizacyjnych w budynkach.
Kończąc podsumowanie minionego roku chcielibyśmy serdecznie podziękować przedstawicielom Rad Osiedli, Rady Nadzorczej i wszystkim członkom naszej Spółdzielni, którzy w minionym okresie i na bieżąco angażują się oraz wspierają nasze działania na rzecz poprawy zarówno wyglądu zasobów i otoczenia a także stanu finansowego Spółdzielni
Zarząd Myszkowskiej
Spółdzielni Mieszkaniowej
Nasze osiedla wyglądają coraz piękniej. Realizacja unijnych projektów pozwalających na kompleksową termomodernizację budynków dobiega końca. Niebawem wszystkie nasze zasoby zyskają na energooszczędności i otrzymają nowy, bardziej atrakcyjny wygląd.
Wyszukiwarka
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w podanej wersji językowej.