
msm.jur.pl
Od podzielników do metrów kwadratowych
Więcej
Przejdź do menu głównego.
Przejdź do treści.
Przejdź do wyszukiwarki.
Uruchom wysoki kontrast.
Uruchom wersję tekstową.
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...
+48 34 313 50 80
Aktualności
Sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej Myszkowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej za 2007 r.
W 2007 roku Rada Nadzorcza pracowała w składzie:
Przewodniczący – Leszek Trafalski
Z – ca Przewodniczącego – Włodzimierz Morawiec
Sekretarz – Barbara Madejska
Członkowie – Bogdan Stefańczyk
Maria Muc
Jerzy Dorobisz
Waldemar Tyde
Marian Kotarski
Krystyna Szafraniec
Pelagia Nowakowska
Elza Maroń
Przy Radzie Nadzorczej działały trzy pomocnicze Komisje w składzie:
Komisja Rewizyjna :
1. Bogdan Stefańczyk
2. Maria Muc
3. Barbara Madejska
Komisja GZM :
1. Jerzy Dorobisz
2. Waldemar Tyde
3. Leszek Trafalski
4. Włodzimierz Morawiec
Komisja Społeczno – Wychowawcza :
1. Marian Kotarski
2. Krystyna Szafraniec
3. Pelagia Nowakowska
4. Elza Maroń
Przez okres 2007 r. Rada Nadzorcza działała w oparciu o Statut oraz Regulamin Rady Nadzorczej a także w oparciu o plan pracy uchwalony na podstawie w/wym. aktów prawnych.
Komisje Rady Nadzorczej mające funkcję pomocniczą swoje plany pracy oparły o Regulaminy uchwalone przez Radę Nadzorczą.
W 2007 r. Rada Nadzorcza odbyła ogółem 12 posiedzeń plenarnych.. Komisje pomocnicze Rady w 2007 r. spotykały się na posiedzeniach :
Komisja Rewizyjna – 12 posiedzeń
Komisja GZM – 12 posiedzeń
Komisja Społeczno – Wychowawcza – 12 posiedzeń.
Poszczególne Komisje Rady Nadzorczej opierają swoje plany pracy na zakresie tematycznym planu pracy Rady Nadzorczej co wpływa na dobre rozeznanie i przygotowanie tematów rozpatrywanych później na posiedzeniach Rady Nadzorczej.
Rada Nadzorcza w 2007 r. podjęła 18 uchwał w tym: 9 uchwał w sprawach organizacyjnych Spółdzielni i 8 uchwał w sprawach gospodarczych i finansowych oraz 1 uchwałę w sprawach członkowskich.
Uchwały w sprawach organizacyjnych Spółdzielni obejmują tematykę zatwierdzenia planów pracy Rady Nadzorczej i poszczególnych Komisji Rady oraz Zarządu, zatwierdzenia struktury organizacyjnej i planu etatów.
Uchwały w sprawach gospodarczych i finansowych dotyczą uchwalenia planu remontów, planu finansowego, uchwalenia stawki na dzierżawę terenu, najem lokali, stawki remontów i eksploatacji mieszkań oraz garaży, ustalenia wysokości zaliczki na poczet kosztów centralnego ogrzewania.
Sprawy członkowskie dotyczyły wykluczenia z grona członków Spółdzielni lokatora, który naruszał spokój sąsiadów swoim niewłaściwym zachowaniem i zalegał z opłatami za mieszkanie.
Oprócz spraw, które wymagają podejmowania konkretnych uchwał zobowiązujących Zarząd do ich stosowania Rada Nadzorcza poświęcała dużo czasu na kontrolę i ocenę stanu finansowego z uwzględnieniem zadłużeń członków i instytucji wobec Spółdzielni oraz zadłużeń Spółdzielni wobec innych instytucji. Poddawano ocenie wykonanie planu gospodarczego pod kątem poprawy stanu technicznego zasobów i otoczenia a także pod względem przygotowania zasobów do okresu zimowego. Rada Nadzorcza na bieżąco oceniała realizację przez Zarząd uchwał i wniosków zarówno Rady Nadzorczej, Zebrań Grup Członkowskich jak i Zebrania Przedstawicieli .
Przyjmowano i omawiano sprawozdania z działania poszczególnych Rad Osiedli oraz Komisji pomocniczych działających przy Radzie Nadzorczej.
Jednak sprawą, która zajmuje najwięcej czasu i jest tematem ciągle aktualnym i niepokojącym jest windykacja należności wobec Spółdzielni. Od tego bowiem zależy w jakim stopniu możemy wykonać zamierzone remonty, aby poprawić stan zarówno zasobów jak i otoczenia, a więc dróg osiedlowych, chodników, placów zabaw.
Tak jak w ubiegłym roku Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do prowadzenia wszelkich działań przewidzianych prawem w celu poprawy stanu finansowego i zmniejszenia stanu zadłużeń.
Na bieżąco wzywano dłużników w celu przeprowadzenia rozmów zmierzających do ustalenia terminów spłaty zaległości. Wysyłane były wezwania do dobrowolnej zapłaty do wszystkich zadłużonych (około 1460 wezwań). Wreszcie po wyczerpaniu polubownych prób skierowano 35 spraw do Sądu w celu uzyskania nakazów zapłaty. Na 35 spraw oddanych do Komornika od 25 osób ściągane są należności. Wykonano 1 eksmisję wobec najbardziej zadłużonego lokatora . Z pozostałymi dłużnikami spisano uznanie długów i zobowiązanie do dobrowolnej spłaty. Z dodatków mieszkaniowych korzystało 420 osób miesięcznie. Wszystkie te działania spowodowały, iż rok ten zakończył się zyskiem 369.903,40 zł brutto. Zobowiązania Spółdzielni na koniec ubiegłego roku wynosiły 3.372.719,78 zł gdzie największą kwotę stanowił zwrot za c.o. w wysokości 983.426,51 zł.
Uzyskane korzystne wyniki finansowe pozwoliły na przeznaczenie większych środków na remonty, co wpłynęło korzystnie na poprawę stanu technicznego i estetycznego naszych zasobów mieszkalnych i otoczenia.
Rada Nadzorcza pozytywnie ocenia pracę Zarządu a kończąc swoją kadencję, życzy nowo wybranym jej członkom , aby te pozytywne działania były kontynuowane w celu osiągnięcia jeszcze lepszych efektów.
Sekretarz Przewodniczący
Rady Nadzorczej Rady Nadzorczej
Myszków, dn. 29.04.2008 r.
Lipiec 2008
Nasze osiedla wyglądają coraz piękniej. Realizacja unijnych projektów pozwalających na kompleksową termomodernizację budynków dobiega końca. Niebawem wszystkie nasze zasoby zyskają na energooszczędności i otrzymają nowy, bardziej atrakcyjny wygląd.
Wyszukiwarka
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w podanej wersji językowej.